צפו: הנשיא וראש העיר ביקרו בסוכת מרן הגר"י יוסף

נתי קאליש No Comments on צפו: הנשיא וראש העיר ביקרו בסוכת מרן הגר"י יוסף

כמידי שנה בשנה נשיא המדינה וראש עיריית ירושלים עלו לסוכתו של מרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א. השיחה נסובה על דברי תורה ועל הצורך באחדות בעם לאור המצב בו נמצאת המדינה | צפו בתיעוד

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה יצחק הרצוג, וראש עיריית ירושלים משה ליאון הגיעו לביקור חג בסוכתו של מרן הראשון לציון הגאון הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א. בביקור נוכח גם השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי.

הנשיא סיפר כי הביא לראשון לציון מתנה ספר על התפילה לשלום המדינה. הנשיא סיפר על הקשר שהיה לו עם מרן הרב עובדיה יוסף זיע"א. ואמר כי עלינו להתפלל בעת הזו שתפרש עלינו סוכת שלום ונמגר את השנאה הפנימית. הנשיא שיבח את פעילותו ודבריו של מרן הראשון לציון למען אחדות העם.

מרן הראשון לציון סיפר, כי אביו מרן הרב עובדיה יוסף זיע"א, אמר לו "מעולם לא ראיתי את הרב הרצוג, סבו של הנשיא, שהוא לא לומד תורה" גם הנכד שלו הנשיא, אוהב את המסורת ומכבד אותה, ואפילו יודע לקרוא בתורה"

"בשנה האחרונה הנשיא עושה המון למען הרבות שלום ואחווה ומקדש שם שמים במעשיו". בהמשך התייחס מרן הראשון לציון הגאון הגדול רבי יצחק יוסף, לאירועי יום הכיפורים בתל אביב: "מה שהיה בליל כיפור קומץ אנשים. לא צריך להתרגש מהם כי הם מיעוט שבמיעוט. רוב עם ישראל מכבדי מסורת" הרב סיפר כי שהה באחת השבתות בעיר בת ים, כאשר חזר משיעור, עצרה לידו מונית מהמונית יצאה אדם שביקש את ברכתו של הרב. "זה עם ישראל יש להם את הניצוץ".

בסיום איחל מרן לנשיא שיצליח במאמציו להשכין שלום בעם ישראל: "הוא יעשה שלום לעם ישראל ותשקוט הארץ ארבעים שנה" אמר.

השר לשירותי דת הרב מיכאלי מלכיאלי, ציין כי ארבעת המינים מסמלים את כל חלקי העם ואנו מאגדים אותם יחד. "כך גם הנשיא פועל כל השנה ברוח זו, ופועל לאגד את כל חלקי העם".

ראש העיר ירושלים משה ליאון הזכיר במהלך השיחה, כי המילה ירושלים כוללת בתוכה את השלום, השלום הפנימי שכולנו מייחלים לו וזקוקים לו: "עלינו לחתום לשלום בירושלים ובכל ארץ ישראל, שלום בין כל עם ישראל".

מרן הראשון לציון, אמר כי ראש העיר במעשיו מרבה שלום והצליח לעשות שלום בין כל המגזרים והקהילות בירושלים, עיר שחוברה לה יחדיו.

הרב איחל לראש העיר שיצליח בכל מעשיו ותהיה הברכה שרויה במעשי ידיו בפועלו למען העיר ירושלים. ראש העיר הזכיר את הברכה שקיבל ממרן הגאון הגדול רבי עובדיה יוסף זיע"א, לפני כעשר שנים זמן קצר לפני פטירתו של מרן, שבירך אותו שיצליח לעשות חיל למען העיר ירושלים ואכן זכה שהברכה התקיימה.



0 תגובות